“Love does not begin and end the way we seem to think it does. Love is a battle, love is a war.”

Dax för lite flumm igen ^^

❤❤❤


I krig och i kärlek är allt tillåtet.

Så jag binder bindlar för ögonen
för att beträda dina minfält
utan att vara rädd
för att jag ska sluta ögonen.
(jag är redan blind)

Medan jag siktar på ditt hjärta
utvecklar du pansarsköldar.
Fast jag förblir helt oskyddad
mot dina blickar.

Och jag släpper mer än gärna
min maskering av svart och grå meningslöshet
till marken.
För att låta dig ta över min mark.

Och jag kapar mina ben
för att krypa under dina stängsel.
Men jag glömde visst att jag behöver dem
för att retirera
när du kastar ord
som handgranater.

För i krig och kärlek är allt tillåtet.
Även för dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0