With blood on their hands We will never learn

jag måste verkligen tipsa om världens enklaste middagsrecept som hittades på fredriks fika/ hembakat "paj utan deg" samtidigt som det det går snabbt slipper man det där onödiga kalorierna från kolhydraterna i pajdegen.
nedanför ser ni orginalreceptet, själv använde jag sådant som jag kände för att ha i; blandfärs, broccoli, hackad spenat, het tacosås och jalapeno och starka kryddor
 

Broccolipaj utan pajskal, 4 portioner

250 g broccoli
6 ägg
1 dl grädde eller mjölk (går att byta ut mot mjölk)
100 g riven cheddar eller annan smakrik ost
1 krm nymalen svartpeppar
0,5 tsk salt
1 msk smör

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 175 grader. Koka upp lättsaltat vatten i en kastrull.
2. Dela broccolin i mindre bitar och lägg dem i kokande vatten i 1 minut. Låt rinna av och grovhacka broccolin.
3. Vispa ihop äggen med grädden.
4. Blanda ner cheddarost, svartpeppar och salt samt den hackade broccolin.
5. Smörj 4 små pajformen med smör och fördela fyllningen i dem.
6. Baka mitt i ugnen i 20-25 minuter tills pajen har fått fin färg.
7. Servera gärna med en liten sallad.

 
 
serverade rätten med keso,ruccola, cocktailtomat och ännu mer jalapeno :D
 
- - -
Kalmah - Heroes To Us

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0